Re: Flevobike: hoogte-instelling

Wilbert schreef:
>Heeft zo'n hoogte-instelling nou echt zin?

Voordelen:
- Bij de bike gebruikte ik hem voor mijn vakantie. Mijn fietstassen
schuurden namelijk over de grond in scherpe bochten in de lage stand. In de
hoge stand was dat niet het geval. Bij de racer geen probleem.
- In de bergen kun je iets gemakkelijker klimmen in de hoge stand. De racer
heb ik nog niet geprobeerd in de bergen.
- In de stad ben je iets wendbaarder.
- Nieuwelingen leren sneller in de hoge stand. Als ze dat eenmaal kunnen,
kan de hoogte-instelling weg.

Nadelen:
- Het ding kan inderdaad losschieten, vervelend!
- Als je hem wegdraait hoopt zich een hoop vuil op bij de beugel.

Ik heb op mijn racer geen hoogte-instelling meer en mis hem niet.

Erno

http://www.iaehv.nl/users/erno/
leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel (Van Kooten en De Bie)