achterom kijken

Marcel Wijkstra schreef:
> Heb ik nou zo'n stijve nek of rijden jullie allemaal als de doorsnee
> scholier: niet kijken maar gewoon afslaan?
Ik denk dat dit voor alle ligfietsers een probleem is. Alleen
vertrouw ik niet op het beeld in een spiegeltje vanwege het moeilijke
inschatten van afstand en snelheid.
Dus moet je gewoon even hard gaan rijden als de auto's of eerst dwars
op de rijrichting gaan staan.
Bovendien is de combinatie half achterom kijken in combinatie met het
gehoor vaak wel voldoende.
Overigens wil ik hiermee niet de suggestie wekken een roekeloze
rijder te zijn; mijn rijstijl is juist bijzonder defensief. Als
ligfietser moet je er altijd vanuit gaan dat een ander je niet ziet
en je snelheid te laag inschat.

Theo van Soest                            Department of Radiotherapy
                  0                       University Hospital Utrecht
 P.O.Box 85500, 3508 GA Utrecht, The Netherlands
 E-mail: theo at radcl.ruu.nl  Phone:+31-30-2507143  Fax:+31-30-2581226