Re: Flevobike hoogte instelling

>Mijn Flevobike heeft een hoogte-instelling onder de stoel. Die zat >er al
>op toen ik hem kocht.
>Flevobike noemt het geloof ik een stad-stand, maar ik merk dat het
>wat onrustiger fietst bij wat hogere snelheden.
*Deze stand is inderdaad gemaakt voor lagere snelheden, maar zou (mits je
de fiets beheerst) ook bij hogere snelheden niet veel problemen op moeten
leveren.

>Verder overkomt het me wel eens, dat-ie er af schiet bij extreme
>hobbels, zodat je een paar centimeter naar beneden klapt met je
>stoel.
*Wat je hier aan kunt doen is je hoogte inst. iets strakker zetten (je moet
hem nog wel met de hand er onder en er onderuit kunnen krijgen), en het
veer rubber een klein beetje los maken en een halve slag rond draaien.(als
het rubber een tijdje met hoogte inst. gebruikt is dan zal dit een beetje
naar achteren vervormd zijn)

>Heeft zo'n hoogte-instelling nou echt zin?
*Zo' hoogte inst. heeft nut waneer je veel in de stad fiets (het met lage
snelheid rijden gaat iets beter), of wanneer je de bergen in gaat (het
voorwiel krijgt iets meer druk en zal dus minder snel weg slippen).

Met vriendelijke groet
                        A. Vrielink
                                Flevobike, Dronten