Kijk Ma, zonder handen! (was: Re: Hij is af!!)

Jos Vastenhoud <josvas at zeelandnet.nl> schreef:
> Met losse handen rijden is erg moeilijk met een ligfiets, ook na
> oefening , heeft niks te maken met onderstuur maar met het zwwartepunt
> en de mogelijkheid het te verplaatsen tijdens het fietsen. Maar
> misschien lukt het je na veel oefenen.

Op mijn Flevobike Amigo had ik na een half jaar (of al na drie maanden?)
het gevoel dat ik af en toe alletwee de handjes los kon laten.
Overigens, op mijn rechtopfietsen fietste ik vaak hele stukken met
losse handen.
Nu, na een jaar, kan ik redelijke stukken met losse handen rijden,
zolang het niet al te hard gaat, de weg goed is, de bochten niet te
erg zijn, en er geen verkeer dicht naast me is - het is wat minder
stabiel, en ik pak nu toch het stuur in situaties waar ik me met een
rechtop-fiets waar ik aan gewend ben nog wel lekker voel.

Wat me bij het met losse handen rijden (op mijn ligfiets) opvalt is
dat ik naar mijn gevoel met mijn rug een klein stukje uit het stoeltje
naar voren kom, en mijn rug wat verplaats t.o.v. het stoeltje, om
het zwaartepunt te verplaatsen.

Axel.
--
 <Axel.Belinfante at cs.utwente.nl>   <URL:http://www.cs.utwente.nl/~belinfan/>
  University of Twente, Dept. of C.S., Tele-Informatics & Open Systems Group