Re: NLHPV Digest V01 #89

Subject: Spiegel

Spiegeltje, speigeltje aan het stuur...

Naar aanleiding van een "tip" van mij in nl.fiets, kreeg ik een paar
reacties dat ik onzin uitkraamde. Vandaar dat ik het punt hier maar
eens ter discussie stel.

Is een achteruitkijkspiegeltje op een ligfiets wel of niet
nodig/handig?
Mijn persoonlijke ervaring is dat achterom kijken vanuit je luie
kuipstoel toch wel heel wat onhandiger is dan op een rechtopfiets, dus
op mijn (boven)stuur zit een spiegeltje. En op de (pas aangeschafte,
dus
nog heel weinig ervaring mee opgedane) Jouta van m'n vriendin lukt het
me
al helemaal niet om achterom te kijken zonder helemaal rechtop te gaan
zitten (extra onhandig i.v.m. voorwielaandrijving a la Flevo).
Heb ik nou zo'n stijve nek of rijden jullie allemaal als de doorsnee
scholier: niet kijken maar gewoon afslaan?

Inderdaad een spiegeltje is erg handig, ik heb inmiddels ruim  5000km  op mijn
zelfbouwer (HaWa) gereden en wil het spiegeltje voor geen geen meer kwijt.

groetjes hans van der waerden