Re: Spiegel

wijkstra schreef:

> Spiegeltje, speigeltje aan het stuur...
>
> Naar aanleiding van een "tip" van mij in nl.fiets, kreeg ik een paar
> reacties dat ik onzin uitkraamde. Vandaar dat ik het punt hier maar
> eens ter discussie stel.
>
> Is een achteruitkijkspiegeltje op een ligfiets wel of niet nodig/handig?

Ik (sinds 7 weken challenge wing fietser) heb het geprobeerd met het "dooie hoek
spiegeltje" op een horloge bandje maar vond alles te klein: achterop
komende auto's en fietsers (die zijn er nog wel als je met je
kinderen fietst) zag ik te laat. Goede ervaring had ik met een
achteruitkijk spiegel op mijn (zonne)bril (kost ook maar fl 7,00). Ik
kan nu bijna niet meer zonder, vooral op vakantie in konvooi met
echtgenoot en twee kinderen is een tijdige  waarschuwing erg handig!

Groeten Peter Schaefer