Re: Hij is af!!

Marcel schreef:

> Pas op! Het betreft hier een Alligt-kopie. En omdat daar het voorwiel nogal
> ver naar achteren zit (erg korte wielbasis; heeft ook zo z'n voordelen)
> is het niet aan te raden alleen met de voorrem te remmen!
>
> Overigens lijkt het mij niet dat het probleem te maken heeft met een blokkerend
> wiel. Zoals ik het lees is hij er gewoon van voren afgeschoven (of heb ik het
> mis?), m.a.w. de fiets remde zo goed, dat die sneller stilstond dan hijzelf.
> Dat zou betekenen dat het zitje te glad is, te weinig weerstand biedt.
> Wees blij dat je geen bovenstuur hebt...

Het is inderdaad een alligt kopie maar de wielbasis is 110 cm tussen de assen
dus toch niet erg SWB, normale fiets is ook ongeveer 100 cm....
Het was volgens mij een combinatie van een gladde tegel (leuke rode tegeltjes
in de binnenstad van Eindhoven) en een achterwiel met trommel remmen die op
het moment dat het enigzins vochtig begint te worden remt als een gek....

Ik heb al geprobeerd om hem iets minder strak te zetten maar dat resulteerd in
een later, maar identiek gedrag, ik moet hem mischien nog een keer open halen,
hij lijkt veel eerder volledig aan te grijpen als hetgeen ik gewend ben op
andere trommelrem fietsen....

En nee, het was echt iets van weg fiets onder me, (lag rechts plat naast me)
en tsiep, tsiep stuiter schuif als een kaatsend steentje over het water.. ;-)

         0
       ==\_/\-                *** dijck at codim.nl

Peter 'Cool Dad' van Dijck    *** http://huizen.dds.nl/~pvdijck