Spiegel

Marcel schreef:

>Vreeg: hoe gebruik je zo'n spiegel? Arm optillen en dan kijken?

Antweerd:
Je tilt je arm op, draait het spiegeltje wat heen en weer en krijgt een
breed overzicht. Omdat het spiegeltje niet aan de fiets vast zit, krijg je
een trillingsvrij beeld (PAL Plus-compatible!).
Nog vijf toepassingen:
- in het donker je spiegeltje richten op een k**z** die met groot licht op
je af komt
- als je een meisje voorbijfietst die van achteren gezien er leuk uitziet ...
- en dan kijk ik voor het passeren nog even of mijn haar goed zit
- ik kijk soms even of mijn fietskoffertje nog goed zit of mijn achterlamp
nog brandt
- als je samen met iemand fietst en die zit achter je kun je in de gaten
houden of je niet te ver vooruit fietst

Mijn spiegeltje nu: sportsokophouder (rekbaar stof) met klittenband, bol
dodehoekspiegeltje, om linkerarm.

Op de FlevoRacer kun je met losse handen rijden, dus ook gemakkelijk wat in
je spiegeltje turen.

Grappig: ik rijd zelden auto, maar als het gebeurt, komt het wel eens voor
dat ik als ik wil spiegelen in een reflex mijn linkerarm omhoog wil brengen.

SAFETY FIRST!

Erno

http://www.iaehv.nl/users/erno/
leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel (Van Kooten en De Bie)