Snelweg voor fietsers

Vandaag het volgende bericht in het Eindhovens Dagblad (5 Sept)
( zie: http://www.dse.nl/ed/)

DEN BOSCH - Een snelweg voor fietsers van Den Bosch naar Eindhoven moet
op korte termijn gaan fungeren als proeftraject voor een vrijliggend
fietspadennet tussen de vijf Brabantse steden. Commissaris van de
koningin F.Houben wil dit hoge snelheids-fietspad als een wapen tegen de
overheersing van de auto in de strijd gooien.<br> Om het fietspad
geschikt te maken voor supersnelle ligfietsen met een
topsnelheid van 77 kilometer per uur moet het breder worden en
middenbermbeveiliging, ongelijkvloerse kruisingen en asfalt krijgen.

Leuk zo'n proefproject, lijkt me geweldig fietsen dat stuk op asfalt,
maar hoeveel 'lig'fietser zullen er werkelijk gebruik van maken...
Top snelheden van 77 KM lijkt mij ook maar even vol te houden....

Maar ik denk dat waneer je er gebruik van wilt maken dit brede fietspad
volledig gebruikt wordt door 5 of 6 naast elkaar rijdende brugsmurfen
die 's morgens vroeg naar school fietsen

Ze kunnen dat geld beter gebruiken om alle  bestaande hotseknotse
wegen 'glad' te trekken....

Wat vinden jullie?

--
         0