Re: Spiegel

Op  4/9/96 23:13 schreef wijkstra at fwi.uva.nl:

> Okee, op (stereo)gehoor kom je een heel eind
In Leeuwarden hebben we stadsbussen die je nauwlijks hoort aankomen als ze je
achterop komen. Het verbaast me keer op keer weer hoe groot die dingen zijn en
hoe hard ze wel niet kunnen. Tis altijd weer schrikken.

> Vreeg: hoe gebruik je zo'n spiegel? Arm optillen en dan kijken?
> Het lijkt mij n.l. dat je er weinig in kunt zien als je arm naar
> beneden op het stuur hangt.
Yes. Ik kijk alleen maar in de spiegel als het moeilijk dreigt te worden of als
ik iets hoor dat ik niet vertrouw. Arm optillen dus.

Overigens hebben Flevobike-berijders het voordeel dat hun "stuur" geen stuur is
maar louter een buis die is bedoeld om triviale zaken als remmen, versnellings
hendeltjes en bellen en zo aan vast te maken. Wij kunnen dus veel in onz'
spiegeltje turen.

En als er weinig ander verkeer is haren kammen, tanden flossen, met het
spiegeltje irritant de zon in huizen binnen schijnen enzo...

;-)

Maarten [Leeuwarden].