Spiegel en wetten enzo

Op 4/9/96 4:39 schreef nootebos at ecn.nl:

> Ik durf dan ook gerust te pleiten dat je op een echte ligfiets (dus geen
> zitfiets ala Relax, want daar weet ik niet of het nodig is) voor de
> verkeersveiligheid een spiegel eigelijk verplicht moet stellen.

Neeneenee! Niet nog meer wetten alstublieft!

Overigens vraag ik me al af hoe goed of slecht onze "alternatieve" stalen
rossen voldoen aan de letter van de wegenverkeerswet. Bij mijn weten moet
volgens die wet het uiteinde van het achterspatbord van een rijwiel nog altijd
over een lengte van 30 cm wit zijn.

Pardon? Rijwiel? Achterspatbord?

Maarten [Leeuwarden].