Re: NLHPV Digest V01 #92

On  6 Sep 96 at 14:59, go4it at xs4all.nl wrote:

> Geachte subscribers van NLHPV,
> Hebben jullie de 'recensies' in FIETS (dat blad) gelezen over drie modellen
> ligfietsen. Zo ja, ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden. Kritisch
> genoeg? Te kritisch?

Ik begrijp niet helemaal je vraag. Jij was toch de auteur niet van
dit artikel?

Maar goed. Het was voor mij _de_ reden om Fiets deze keer te kopen.
Ik vind het meer een blad voor ATB-ers en racers. Thuisgekomen bleek
de kreet 'uitvoerig getest' niet meer dan een 'uitvoerige
beschijving' met een beetje eigen mening in de kantlijn. Toch wel
jammer, want bij een test verwacht ik een eindoordeel. Een soort
test van de Consumentenbond: 'Beste koop' enzo. Want je maakt mij niet
wijs dat het niet uitmaakt welke fiets je koopt. De prijzen lopen
bovendien sterk uiteen. En wat doen de fietsen bij regen
bijvoorbeeld. Hoe houdt het zitje zich en remt de fiets nog wel? De
ANWB doet daar in fietstesten altijd iets mee. Lijkt me ook heel
belangrijk vooral in ons natte Nederland.
Die Challenge Wizard is geloof ik helemaal niet bevallen, want die
gaat bij de kleine advertenties (Klein verzet, pag.82) al weer van de
hand...
De prijzen die zijn vermeld gelden voor de testuitvoeringen, maar
wat zijn de standaard prijzen? In eerste aanleg zou ik voor de Basic
bijvoorbeeld geen wieldoeken of een extra tassendrager nodig hebben.
Dan moet de Basic dus goedkoper zijn. Toevallig ken ik de prijzen,
maar een gemiddelde consument niet.
Als ik deze 'test' zo lees, is er geen Beste Koop, maar wel een
Voordelige keus: de Batavus Relaxx. Dezelfde kwaliteiten als de
Basic, maar wel een slordige 1000 gulden goedkoper. Dus snel naar je
Batavus-dealer...
Heel Fiets-end Nederland weet nu wel eindelijk waar je een ligfiets
kunt kopen en huren. Dat is in ieder geval iets. En de leveranciers
zijn er denk ik ook niet slechter van geworden.

--
     0           Wilbert Scheer
    (*) (*)      wilbert.scheer at vbb.nl