Re: Wat rekenwerk als verzetje (fwd)

---- Forwarded from : Marielle Bakker & Sacha Knoop <fatima.dds.nl!nvhpv> ------

Nu ik dus eindelijk na tien keer proberen ook lid ben geworden van deze
mailing-list, ga ik gelijk eens even kijken of het werkt (ik weet
natuurlijk niet of jullie al een verzetje gehad hebben).

Ik had iemand aan de telefoon met een vraag over welk verzet hij op zijn
fiets moest zetten in verband met zijn geplande vakantie naar Luxemburg.
Misschien kan iemand daar wat handige rekenregels voor geven?

Ik heb het zelf nogal makkelijk, want ik heb een 28 inch achterwiel dat
zowaar aangedreven wordt (ja, ik weet dat het UIT is), dus mijn
fietsenmaker snapt dat wel, en ik praat dan ook gewoon over aantallen
tandjes.

De meneer in kwestie had echter een Duitse fiets, met geloof ik een 20
inch achterwiel EN een tussenwieltje...

Laten we er verder even van uitgaan dat hij niet meer dan 200 watt kan
leveren, en tot 15% klimwerk niet wil lopen...

Groetjes, Marielle Bakker