Bedankt

Al jaren lees ik met genoegen over de ontwikkeling van de ligfiets.
Eerst alleen het blad van de NVHPV en sinds internet ook jullie lijst.
Ik hou erg van de onderzoekende pioniersfeer. Ik heb mijn eigen leven
inmiddels zo vol laten groeien met andere belangen dat ik het speelse
gevoel op dat vlak vnl via deze media moet compenseren.

Met name de uitgewisselde ervaringen zijn erg interessant.
Dit is informatie die je nergens anders krijgt.
De gebruiksproblemen met stoeltjes en achterom kijken of de
beheersproblemen met diefstal en openbaar vervoer. De poulariteit van de
=46levobike is opvallend voor zo'n aanvankelijk onhandelbare fiets. Je kunt
je er natuurlijk wel mee onderscheiden van het plebs...

Zelf heb ik er nog steeds geen.
Ik ben een zeer modale fietser, korte afstanden en geen zin om nat te regene=
n.
Een ander belangrijke weerstand is dat je het m.i. niet kunt maken om met
een natte rug op het werk te verschijnen.
(Zachtjes zwetend over het hele lichaam roep je toch minder reacties op)
Kortom een eigentijdse fiets, een slim resultaat van de verbeterde
inzichten op dit gebied is nog niet overtuigend beschikbaar.

Mijn oorspronkelijke wens, die nog steeds bestaat, is een goede doelmatige
vervanging te vinden voor mijn auto. De alleweder is een goede kandidaat,
maar daain zit je behoorlijk voor lul. Het moet toch mogelijk zijn met de
huidige stand van techniek, materiaal, inzicht in aerodynamica etc. een
fiets te ontwerpen die je het water in de mond doet lopen?

Gemeten aan de kwaliteit van de afzenders is er interesse en knowhow genoeg
om te defini=EBren hoe de re=EBle variant van de moderne droomfiets voor Jan
Modaal_Forens er uit moet zien.

Misschien is het leuk om een tijdje op een lijstje te verzamelen welke
grenzen/eisen en beperkingen men zo meent vast te kunnen stellen aan de
ideale (lig)fiets.

De aanleiding voor dit schrijven is mijn afscheid van de lijst. Ik kan de
enthousiaste stroom bijdragen niet meer bijbenen en switch naar de
samenvattende versie.
Maar dit wil ik niet doen zonder iedereen te bedanken voor zijn/haar bijdrag=
en.

vriendelijke groet,