Re: Fiet-test: Wizzard

THEO at radcl.ruu.nl wrote:

> Inderdaad! Een Wizzard dus: een superstijf frame met mooie, praktische
> zithoogte en zithoek, goede coatings, gasvering achter, Kangaroo
> voorvork (alleen al 1000 piek), goede dubbelwandige en gebuste
> velgen, dure spaken, goede verlichting en bovenal: een vrijwel
> volledig gesloten aandrijfsysteem MET gesloten kettingkast. Het is
> daarmee de EERSTE ligfiets die serieus een alternatief biedt voor de
             ??????
> betere en duurdere stads-buk-fiets.
Leuk verhaal maar mijn fiets (en andere merken ongetwijfeld ook) is net
zo
goed dat alternatief waar jij het over hebt en hij kan ook nog de bergen
in.
Tevens praat je vooral over onderdelen die je op elke (lig)fiets kun
zetten.
Zolang de 'betere' stadsbukfiets gemiddeld nog onder de fl2000,- kost is
een
fiets van +fl4000,- nooit een alternatief voor de gemiddelde fietser.

> Zolang geen enkele andere ligfietsfabrikant hier ook
> maar bij in de buurt komt, lijken mij alle tot nu toe geroepen kreten
> nogal voorbarig.
Je blaast nu wel erg hoog van de toren, heb jij alle andere merken
ligfietsen dan ook uitvoerig getest ?

> maar voorlopig ben ik op een druk bereden route naar De
> Uithof naar eigen waarneming de snelste fietser (niemand heeft mij
> ooit ingehaald) op een zeer comfortabel voertuig.
Misschien fiets je wel op de verkeerde tijden en zijn alle snelle
jongens al voorbij ;)

> Terug naar de belangrijkste vraag: te duur? Nee; mijn bereik van wat
> ik onder willekeurige weersomstandigheden nog wil fietsen is sterk
> vergroot sinds ik deze fiets heb. Overigens ben ik dan ook van mening
> dat elke kwaliteits-al dan niet buk-fiets tenminste 2000 piek zal
> moeten kosten.

Inderdaad, als je iets goeds wilt moet je er 'veel' geld voor neertellen
maar ook in mijn geval is dat zeer de moeite waard geweest. Ik zal in
ieder geval
nooit meer een rechtopfiets aanschaffen, veel te primitief.

O, ik rijdt trouwens een M5 (28/26) welke naar mijn inziens en ervaring
voldoet
aan al jouw bovengestelde opmerkingen.

Groeten,

Jos Vastenhoud