Hoge lichten

Hallo,

Naar aanleiding van het rijverslag van de Alleweder:

Ik maakte een jaar geleden een testrit vanuit Flevo. Heerlijk! Mijn enige
zorgen zijn het gewicht, en de houdbaarheid. Ik rij hier ook in de winter,
fietspaden zijn onbekend, en er ligt veel zout, olie etc. op de weg. Zelfs de
toch erg stevige Hurricane heeft het vrij zwaar te verduren, en ik vraag me
af of een Alleweder niet uit elkaar rammelt.
Toen ik de testrit in de polder maakte, reed ik in een betrekkelijk oude
Alleweder. Die was prima in orde, maar het fietspad is dan ook spiegelglad.
We moesten zoeken naar steentjes om de vering te testen. Hier is het meer een
kwestie van 10 centimeter diepe kuilen ontwijken. WIe heeft ervaring met een
Alleweder in zulk terrein?

Verlichting voor achteroplopend verkeer is makkelijk te maken: installeer een
vlaggetje of een fibreglas staafje (vlieger of modelbouw winkel) met een
achterlicht erop. Ik heb op de Hurricane een mistachterlicht voor een auto
met een 10 Watt lampje, en op het vlaggetje een 'mountainbike' achterlicht
met een 2.2 Watt lampje. Het laatste is ook zichtbaar voor de auto achter de
auto achter me :) 's Nachts is de zichtbaarheid van voor en achter prima, van
de zijkant is het pet. Een fluo hesje is dus noodzaak. Misschien is dat in NL
beter omdat automobilisten iets meer op fietsers letten.

Groeten,

Wouter