Re: Rij-impressie Alleweder

Hoi Arjen, anderen,

> Mooi verhaal Arnold, over de Alleweder.

Dank...

> Blijf ik echter toch zitten met de vraag die bij mij het eerst boven komt
> drijven: hoe staat het met de ventilatie? Krijg je het niet tamelijk warm in
> dat ding?

Grappig dat je dat vandaag vraagt. Vanochtend kwam ik doornat op mijn
werk aan, beetje regen onderweg tegengekomen. Bij de 10 km die ik mag
fietsen, helpt een regenpak toch niet, dus laat ik me lekker natregenen.

De Alleweder dus, waarin je zo lekker droog zit: ik heb na 5 km de
kap er al vanaf gehaald omdat het mij binnenin te warm werd. Je stookt
inderdaad redelijk binnenin. Met open kap krijg je voldoende ventilatie
over je heen. Je ervaart vooral de wind tegen je bovenlichaam, maar die
zal wel deels langs je benen aan komen waaien.  Hoe het op een warme
zomerdag is, kan ik je alleen niet vertellen. Wel dat het met open
kap zo ontspannen fietst. Je legt je beide armen op de randen van de fiets,
vingers tegen elkaar aan op het kleine pookje, je bent intussen bijna
een meter (twee onderarmlengtes) breed, en met een subtiele glimlach,
ach, laat ik het niet te poetisch maken, als je aankomt is je rug
hoe dan ook zeiknat.

Groeten,
Arnold.