Bezighouden en eten

Dag lijst, Erno,

Ik rij per dag 32 kilometer woon werk, en meestal nog wat in de stad.

> Hoe hou je jezelf bezig?

Denk na, geniet van mooi uitzicht en dieren langs de snelweg, concentreer me
op verkeer, zing. Ik probeer meestal stevig door te rijden, dus soms gaat
alle concentratie naar hartslag en cadans (180/105). De zestien kilometer doe
ik op de Hurricane in tussen de 25 en 29 minuten. Op het werk douchen en
omkleden.

> Eetpatroon?

Altijd een ontbijt: Flink bord 'Fruit 'n Fibre' met halfvolle melk. Ongeveer
200 gram volkoren Cornflakes met gedroogd fruit (wat dat is het) met een
halve liter melk. Tussen de middag brood en 's avonds een warme maaltijd. En
ik snoep ook wel wat... Ik hou het wel vol tot het einde van de week. Met
1.94m en 72 Kilo zijn mijn reserves ook beperkt.

Op fietsvakantie (van het ene eind van Engeland naar het andere) reden we
ongeveer 150 kilometer per dag. Ook in het steile Cornwall. Dan merk je dat
je *veel* moet eten om door te kunnen gaan.

Heel belangrijk: voldoende drinken, en liever geen (of heel weinig) koffie.
Cafeine is niet zo tof, en helpt sportieve prestatie alleen als je er niet
aan gewend bent. Verder dehydreerd het nogal. Dat geld trouwens ook voor
thee.
Denk er ook aan genoeg te slapen. Een half uur te weinig iedere dag tikt aan
tegen het eind van de week. Ik presteer niet goed als ik een heel vermoeiende
dag op het werk gehad heb. De herstelfase is minstens zo belangrijk als het
rijden zelf.

Veel plezier,

Wouter