Re: Rijimpressie alleweder

A. Vrielink schreef een reactie op mijn rijimpressie waarmee ik ook best mee eens ben
maar ook dingen waar ik het niet mee eens ben.

Maar ik vind het wel een beetje flauw om hier als een soort onbenul te worden afgeschilderd

>Mijn conclusie naar het lezen van dit stuk is:

>Dat we hier te maken hebben met iemand die niet veel ervaring met
>driewielers heeft.

Dat heb ik ook niet beweerd, het was _mijn_ ==rij-impressie==
En zoveel andere driewielers zijn er niet te vinden in nederland dus
van een echte vergelijking kan ik ook niet spreken.
Mijn impressie is zeker niet bedoeld om de Alleweder af te kraken of zo.

Overigens ben ik wel met het driewiel virus besmet geraakt, samen met mijn broer en
mijn vader en we hebben plannen en wat schetsen om zelf te gaan bouwen.
Dus voor onderdelen komen we vast nog wel eens Bij Flevobike terecht.

=Nog nooit goed heeft nagedacht over de voor en nadelen van de Alleweder (en
=andere driewielige ligfietsen)

Jazeker wel, en ik vind de alleweder zeker ook niet slecht of zo, alleen
vind ik bepaalde dingen gewoon niet zo prettig.

>Dit vindt ik jamer want de Alleweder is voor veel mensen echt een uitkomst,
>en is echt geen slechte fiets.

Dat is het zeker ook zeker niet, en de genoemde punten zouden best wel eens
exemplarisch kunnen zijn door het bouwpakket en degene die deze fiets gebouwd heeft op het ECN.
Hij is ook al door zeer veel collega's een week gebruikt (afgeragd ?)  en dat kan ook extra
problemen veroorzaakt hebben.
Ik heb nog in geen andere alleweder dan deze gereden.
Ik heb afgezien van de punten die ik minder prettig vond er zeer zeker
fijn mee gereden, anders raak je volgens mij niet onder de indruk van zaken zoals
wegligging, vering , positie en rijgedrag van een driewieler en die vind ik echt perfect.

Ik krijg in ieder geval de indruk dat er aan de ECN alleweder dingen anders zitten dan
aan andere uitgaves. Dat zou natuurlijk een aantal nadelen kunnen verklaren.
De scherpe randen waar ik me aan bezeerd heb zijn in ieder geval de voorrand/dashboard
(kwam ik met m'n knie tegenaan)
De bodemranden waar je je voeten dooorsteekt raakte ik een enkele keer met het trappen
met m'n hiel, en hebben m'n schoenen ook aardig bekrast. Ook dit kan een afwerkingsprobleem zijn.

>Natuurlijk heeft ook de Alleweder (net als alle andere fietsen) wel wat
>nadelen, en zijn er punten die voor verbetering in aanmerking komen.
>Maar met de meeste punten die hierboven genoemd zijn kan ik het toch echt
>niet eens zijn.

Dat is verklaarbaar voor een leverancier van deze Alleweder fiets :-)

Fietsgroeten

Marcel Bernards, UNIX & Net sysadm Netherlands Energy Research Foundation ECN
(and SURFnet IC/ICP), Phone: (+31 /0)224 564579 Fax: (+31 /0)224 561864
E-Mail: Bernards at ECN.NL, SnailMail: P.O. Box 1, 1755 ZG Petten
SCREAMNet : AAAAAARGHH!HUH?? : Disclaimer: "The AntiChrist is the Internet !"