Re: Flevobike: Kinderzitje ?

t.a.v. het gebruik van een kinderzitje achter op de Flevobike:

ik heb het een aantal keren gedaan. Het betrof hier zo'n bekend
eenvoudig stoeltje voor achterop. Montage op het dragertje was in die
zin primitief dat daarbij de voorste twee haakjes, die normaal onder
een dwarsstangetje van de fietsdrager grijpen, hier niet functioneerden.
Alhoewel hier eenvoudig iets definitievers op te verzinnen is, heb ik
een tijdelijke oplossing in de vorm van een spin gebruikt.

Fietsen lukt alleen enigszins comfortabel in de hoge stand. De lage
is pertinent te onstabiel en daarmee onveilig. Ik denk dat e.e.a.
mede afhankelijk is van het gewicht van het kind. Ik had onze zoon
van 3 jaar achterop. Veel ouder wordt denk ik problematisch qua gewicht.
Ik kon probleemloos met losse handen rijden (zoals ik normaal de
flevobike berijd) totdat ik eens door een regengoot van een zijweg reed
en met een voet van het pedaal afschoot. Dan wordt je plotseling zodanig
instabiel dat het geheel niet meer te houden is (iets wat je meestal nog
juist wel lukt als er geen kind achterop zit).

         at                  Joop H.M.Gooden   Voorsterweg 31, 8316 PR Marknesse
   Q/\_//--          at        NLR(NOP)-AX     p.o.box 153, 8300 AD Emmeloord - NL
   (*)  (*)    Q/\_//--   exp.aerodyn.dep.  tel:  (0)527 24 - 8669 / 8657 / 8444
               (*)  (*)    gooden at nlr.nl    fax:  (0)527 24 - 8210