Re: NLHPV Digest V01 #107

>#er een vlaggetje op zetten want je zit veel te laag om gezien te
>#worden.' Ik ben benieuwd wat anderen daarvan vinden. 'k heb zelf de indruk
(de originele boodschap lijkt de digest niet te hebben gehaald!)

Levensgevaarlijk, is mijn ervaring met het rijden met een vlaggetje in
Amsterdam. Nadat ik een paar ongelukken heb veroorzaakt heb ik hem er maar
afgehaald. Mensen zien je van verre komen (k=E1=E1k Miep, daar hebbie een lE=
fiets) en letten niet meer op het overig verkeer. Taxi's zijn in dat
opzicht berucht omdat ze vaak niet over de normale rijbaan gaan, maar over
de trambaan=B4; daar waar de onoplettende voetganger staat te gapen....
Toeristen die je aan zien komen staan met open mond je na te gapen en
vergeten soms dat ze midden op de weg staan. Mensen die oversteken, waar je
normaal achterom zou kunnen, gaan staan aarzelen en springen achteruit,
precies voor je wiel.

En dat mensen je zonder vlaggetje niet zien? Dan zien ze kleine kindertjes
op fietsjes ook niet, houd ik ze altijd maar voor "en rijd u die dan ook
maar dood?"
Ik kan gelukkig /wel/ een stootje hebben (danwel geven met het voorblad van
m'n flevobike) en dat is ook een paar keer gebeurt, maar met vlaggetje had
ik vaker ellende dan zonder. Voor mij dus geen vlaggetje, maar wel
opletten. Alleen "in de polder" kan ik me wel iets gunstigs voorstellen bij
een vlaggetje, maar dat gaat in principe op voor elk opvallend gekleurd
object aan m'n fiets.

ard