Re: Raggen met Alleweder

>Dag Andre en anderen,
>
>Wat ik bedoelde met mijn vraag over de Alleweder is dit:
>
>In het verleden heb ik wel mensen horen zeggen dat je 'af en toe' wel eens
>een popnageltje moet vervangen. Hoe vaak is dat, en is het wel nodig?
*Een popnagel vervangen is niet nodig. Wel was het probleem dat de trapdoos
na een tijdje wat wilde gaan kraken maar dit probleem is binnenkort
opgelost.
We hebben een nieuwe verbeterde trapdoos gemaak, deze is reeds getest in
twee Alleweders (ritje Dronten-Italie-Dronten) en heeft zich (zonder een
kraak te geven) goed gehouden.

> [...]
>te ontwijken. De fietsen die ik hier tot nu toe gebruikt heb:
>
>Union Extra met groot frame. Gebroken spaken, gebarsten velgen.
>Linear 48" (Langste versie): In drie jaar vier achterassen gebroken,
>achterwiel kapot, achtervork scheef.
>Challenge Hurricane: Tot nu toe geen schade.
>
>Mijn conclusie: Ik rij blijkbaar hard en daar kunnen niet alle fietsen tegen.
>Ik zou een Alleweder overwegen als gemaksfiets, d.w.z. instappen en
>wegrijden. Geen gezeur met regenpakken, accu's en zo (althans dat hoop ik).
>Zo min mogelijk onderhoud, en dus zeker niet de verplichting iedere X weken
*De verlichting van de Alleweder werkt op een accu (6 volt - 4 Ah) deze is
goed voor 6 uur verlichting (theoretisch 8 uur)

>De nieuwe Alleweder 26 kilo? Ik dacht dat de 'oude' 28 kilo woog? Is dat
>kleine verschil de milieuvervuiling wel waard? Glasvezel constructies zijn
>dacht ik moeilijk te recyclen en repareren?
De oude Alleweder weegt 34 kilo (incl. verlichting e.d.)
Dit is een besparing van 9 kilo.
Daar komt bij dat de C-Alleweder veel gestroomlijnder is en daardoor ongeveer
5 km/u sneller (gemiddelde snelheid).

Met vriendelijke groet
                        A. Vrielink
                                Flevobike, Dronten