Re: Flevobike: remblokjes vervangen

At 09:40 23-09-96 +0100, you wrote:
>Ik heb inmiddels onder verschillende weersomstandigheden op mijn
>Flevobike gefietst. Moet zeggen dat remmen bij regenachtig weer niet
>al te best is. Komt er ineens een auto van rechts, moet ik wel eens
>(om uit te wijken) zelf een rechts af, omdat de remmen onvoldoende
>functioneren. Ik vroeg mij af of dat aan de remblokjes ligt. Zijn
>die aan vervanging toe of zo.
>Mijn vorige fietsen waren normale fietsen met trommelremmen. Dus van
>remblokjes enzo heb ik geen verstand.

De hydraulische Magura-remmen op de Flevo zijn zeer krachtig. Je moet wel
zorgen voor een minimale afstand tussen velg en blokjes. Dat kan door de
houder los te draaien en het houdertje iets op te schuiven. Wat oudere
blokjes winnen aan remkracht door er een aantal inkepingen in te snijden.
Magura heeft sinds kort ook extra lange blokjes.
Helaas zijn de blokjes voor Magura-remmen ASOCIAAL DUUR.
De laatste keer betaalde ik 12,50 per blokje.

Erno
http://www.iaehv.nl/users/erno/
leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel (Van Kooten en De Bie)