Re: Flevobike: op lengte maken

wilbert.scheer at vbb.nl wrote:

> Dag HPV-ers,
>
> Ik wil kijken wat het effect is als ik de trappers van mijn
> Flevobike wat verder weg zet. Ik krijg namelijk nu de indruk dat ik
> met teveel gebogen benen trap. Inmiddels heb ik gekeken hoe dat zou
> moeten en twee moeren losgedraaid. Geen effect.

Ik heb hetzelfde probleem gehad (de vorige eigenaar van mijn fiets was
een stuk kleiner dan ik). Na het losdraaien van de moeren is er geen
beweging in te krijgen. De oplossing is om er met een hamer tegen te
gaan slaan. Wel iets ertussen, een blokje hout ofzo, anders sla je het
hele blokje stuk. Met ferme slagen het blokje steeds een heel klein
beetje verschuiven. Na plusminus 8-10 centimeter kwam ik het volgende
probleem tegen: de ketting stond zo strak als een junk die net z'n shot
heeft gehad.

> Nu zie ik aan de andere kant ook twee moeren zitten (achter het
> kettingblad). Moet ik die er ook uithalen? Klopt het dat ik dan eerst
> het kettingblad moet demonteren of is er een andere manier?

Bij mijn fiets (racer) zitten achter het kettingblad alleen de uiteinden
van de bouten die je aan de andere kant los moet draaien. Ik dacht dat
dezelfde 'brackets' bij de bike waren gebruikt.

> Bedankt voor jullie antwoord!
> --

Graag gedaan.

Groeten, Bart