re: forensen

Hallo,

In de winter rijden valt wel mee, als je er op ingesteld bent.

Om te beginnen: vergeet je katoenen T-shirt. Het zuigt vocht op, verliest
isolatiewaarde en blijft eindeloos nat. Een thermovestje (ik gebruik een
Helly Hansen Lifa) werk veel beter. Om warm te blijven zonder overmatig te
gaan zweten is het voor mij belangrijk alle uitsteeksels warm te houden. Dus
ik heb in de winter neopreen overschoenen, handschoenen, een heel dun
sjaaltje, en een petje. Een dunne lycra lange broek en een trui zijn
voldoende voor de rest. Het petje help veel: het houd de warmte in je hoofd,
en de regen uit je gezicht. Neem wel een petje dat goed past, anders waait
het af.
Nat wordt je toch wel, het gaat er om dat je comfortabel blijft. Een regenpak
heeft dus zin, hoewel je er flink in zweet houd het je wel warm. Hou er
rekening mee dat je misschien moet stoppen voor een lekke band. Dan wil je
niet binnen twee minuten door en door koud zijn.

Als het erg koud wordt, heeft het zin voor vertrek je gezicht met wat dag- of
vochtinbrengende creme in te smeren. Vaseline kan ook als het *heel* koud
wordt, maar dat blijft zo vettig.

Andere zaken om het rijden makkelijker te maken: Een resereve binnenband,
zodat je niet in de regen hoeft te plakken, een pomp, een plaksetje (voor het
geval dat), wat gereedschap, een regenpak.

Succes! Er is weinig heerlijker dan 's ochtends een ijskoude maar heldere dag
in te rijden.

Wouter