Re: Forensen op een ligfiets.

Krist van Besien schreef:
> Wat had ik aan om te fietsen: een oude trainingsbroek, een T-shirt
> (katoen)  en een oude fleece trui. Ik ben wel van plan om nog eens te
> gaan shoppen voor wat beters, maar wou toch eerst eens uitproberen met
> wat ik in huis heb.
Sinds kort heb ik ter vervanging van mijn oude gympies 'echte'
fietsschoenen gekocht. Met van de stijve zolen. En ik moet zeggen dat mij
dit prima bevalt. Wat de fietskleding betreft heb ik ooit eens bij de ANWB
een fietsbroek en -shirt gekocht. Voorlopig voldoen die nog, zolang het
tenminste niet te guur weer is. Ik heb in de fietswinkel gevraagd naar
fietskleding voor de winterperiode maar daar kreeg ik te horen dat de
wintercollectie nog niet uit was. Ik hoop dat ze opschieten want ik wil
eigenlijk de hele winter doorfietsen als het even kan... Heeft iemand nog
goede tips/aanraders voor winterkleding voor op een ligfiets?

> Wat opviel was dat ik meer last had van overmatig zweten onder mijn
> oksels dan op mijn rug.
Heb je een laag stuur? Mijn ervaring is dat je met een laag stuur (naast
je heupen dus) de armen vrij stijf tegen je lichaam aanhebt. Hierdoor
komt er nauwelijks rijwind onder je oksels en is overmatig zweten het
resultaat.

> Zijn er mensen die wat betreft forensen op deze afstand enige ervaring
> hebben, en mij wat tips van de hand kunnen doen? Welke kledij draag je,
> en wat doe je in de winter, om je toch enigszins warm te houden zonder
> drijfnat aan te komen.
Ik draag bij regenachtig weer een petje zodat mijn bril enigzins droog
blijft en ik iets meer blijf zien dan zonder bril. Hinderlijk vind ik nog
steeds de autolampen waarvan het lijkt of ze allemaal met groot licht
rijden. En voorlopig draag ik maar gewoon een ouderwets regenpak nu ik de
prijzen gezien heb van die prachtige GoreTex en aanverwante jassen. Ik
twijfel eraan of GoreTex inderdaad zo goed werkt als ze in de winkel
beweren. Ik heb namelijk wel vaker 'Perfect Ventilerende' regenjassen
gehad die bij enige inspanning toch weer zweetjassen bleken te zijn.

Groeten, Chris.