Re: Forensen op een ligfiets.

besien at kpns.q8.nl wrote:

> Zijn er mensen die wat betreft forensen op deze afstand enige ervaring
> hebben, en mij wat tips van de hand kunnen doen? Welke kledij draag je,
> en wat doe je in de winter, om je toch enigszins warm te houden zonder
> drijfnat aan te komen.
> Hallo Krist,

Zelf forenseer ik een afstand van 20 km tussen Deventer en Apeldoorn. Ik
draag bijna het hele jaar door hetzelfde: een odlo T-shirt (thermisch
ondergoed; geen katoen!; houdt je lichaam goed droog) met daarover een
windbreaker. Een gewone onderbroek (zou ook thermisch moeten zijn, maar
is een beetje lastig met omkleden vind ik) en een lange Fjallraven broek
(winddicht; dun; droogt snel).
Dit draag ik 's zomers en 's winters. Pas wanneer het enkele graden
vriest, dan komt er een dunne fleece tussen. En natuurlijk draag ik 's
winters handschoenen en een hoofdband.
Wordt het ECHT koud (-10), dan een odlo lange onderbroek, en een
bivakmuts.

e-mail: ahaayman at pi.net                                             ergo
s-mail: Gelselaar 20, 7414 BX  Deventer; The Netherlands         bicyclo
Phone (+31) 570-641938                                                 o