Re: onderhoud Magura remmen

Mijn ervaring met magura is dat onderhoud bijna overbodig is. Het
enige wat ik doe is:
-Rembloken bij slijtage nastellen met een inbussleutel (2) in bij de
remgreep.
-Remblokken vervangen
-Af en toe schoonmaken, als onderdeel van de grote fiets-schoonmaak
Hiermee heb ik ook na tig-duizend kilometer nog nooit remproblemen
gehad.

Het magura onderhoudssetje is meer een reparatie-set, voor als je een
keer een kabel breekt. Dat is mij nog nooit overkomen, maar het
risico hangt uiteraard af van de kabelloop.
Het setje werkt trouwens wel goed, alleen het vullen moet je
bijzonder zorgvuldig doen, als er maar iets lucht in de leiding zit
voelt je rem erg sponzig aan.

De grijze magura blokjes zijn bedoeld voor hard-geeloxeerde of
keramische velgen, mijn ervaring is dat ze een gewone alu velg
inderdaad opeten. Oppassen dus, neem de gewone zwarte of de (nog
Merijn Wijnen
A. Petersweg 15
25552 JZ The Hague
The Netherlands