re: Verlichting.

- - - - - - - - - - - - - - Original Message - - - - - - - - - - - - - -
On Friday, October 4, 1996 at 5:36:53 pm DST,
besien at kpns.q8.nl wrote:
>Hallo,
>
>De route van mijn werk naar huis loopt voor een deel over onverlicht
>fietspad, door een natuurgebied. Nu het steeds vroeger donkerder wordt
>merk ik dat mijn huidige verlichting (een ecolight op baterijen...)
>niet toereikend is om een hoog tempo te kunnen handhaven. En na twee
>keer in de berm terecht gekomen te zijn rest mij nog twee
>mogelijkheden.
>
>-Een andere route.
>
>-Een betere verlichting.
>
>Ik ga vanzelfsprekend voor de laatste oplossing..

> [...]

- - - - - - - - - - - - End of Original Message - - - - - - - - - - - -
Bij mijn flevo racer zitten een viertal oplaadbare batterijen in het
voorframe. Met een stekker zet ik deze 's nachts aan de oplader. Via
een schakelaartje boven het stuur wordt een klein halogeen schijn-
werpertje naast het voorste kettingblad bedient. Zolang de batterijen
vol zijn is dit een prima verlichting. Overigens zijn de vier batterijen
twee aan twee geschakeld. Zijn er twee leeg dan schakel ik over op de
andere twee en neemt de acculader 's nachts alleen de twee echt lege
batterijen voor z'n rekening. Dit is beter voor de levensduur van de
accu's.

Groeten, Jaap van Bergeijk