Re: spierpijn

Eri Smits schreef:
#Sinds 3 weken ben ik de gelukkige bezitter van een Optima Cheetah,
#Van anderen had ik al gehoord dat vooral in de bovenbenen andere
#spiergroepen worden aangesproken.
#Vandaag ben ik voor het eerst sinds 3 maanden gaan hockeyen. Ik kreeg na 5
#minuten echter al spierpijn in mijn bovenbenen en moest na een kwartier de
#wedstrijd staken omdat het ondertussen spierkramp geworden was.  Mijn vragen:
#- zijn er ligfietsers die het intensief ligfietsen combineren met een
#loopsport, en hoe zijn de ervaringen met deze combinatie;

Ikzelf ligfiets en korfbal. No problem. Wel is het absoluut waar dat je
ongeveer complementaire spieren gebruikt. Zo reed ik laatst vlak voor de
korfbaltraining eventjes 7km op volle kracht naar huis heen en weer (kicksen
vergeten...). Ik dacht eventjes dat ik geen warming-up nodig zou hebben
omdat ik me al flink in het zweet gefietst had, maar reeds bij de eerste
rustige looppas merkte ik dat die bovenbeenspieren toch wel strak stonden.

#- kent iemand oefeningen die bovengenoemde spierpijn kan voorkomen.

Goed warmlopen, goed rekken.

#Het kan natuurlijk ook voorkomen uit mijn ongetraindheid; dat hoop ik uiteraard.

Ik gok op een slechte warming-up. Ongetraindheid uit zich meestal in flinke
spierpijn de volgende dag (en de dag daarna nog veel erger).

Marcel.
 X   drs. Marcel Wijkstra                            wijkstra at fwi.uva.nl
-