een ligfiets als enige vervoermiddel... lukt dat?

Hallo!

een ligfiets staat al vele jaren en enkele open dagen bij "de Liggende
Hollander" op de eerste plaats van mijn verlanglijst. De mooiste manier v=
an
voortbewegen, daar hoeven we het absoluut niet over te hebben. Slechts he=
ermee gemoeide (vele) geld stond tot dusver een aankoop in de weg, temeer
omdat ik al die jaren alles wat ik aan personen- of goederen-vervoer
bedenken kon  met mijn uiterst betrouwbare GIANT-Expedition (ja, zo'n
bukfiets)  al of niet in combinatie met een BOB-trailer probleemloos heb
kunnen uitvoeren. Werken, boodschappen, afspraken, vakanties, het ging
allemaal schitterend, zonder auto.=20
Totdat...e=E9n of ander schaamteloos sujet me twee weken geleden mijn
superdeluxe fiets heeft gestolen.=20
Waardoor ik ineens ervaar wat de beperkingen zijn zonder goede fiets.=20
Waardoor ik ineens voor de moeilijke keuze sta: Weer een
"Bukfiets-Expedition" of nu dan toch maar de stap wagen naar
de Optima Condor, de Challenge Wizzard of de Sinner 2026?=20
Omdat ik in de vele brieven de ervaringen mis van mensen die "alles" op d=
fiets doen wil ik hierbij heel graag om dat soort ervaringen vragen.
Inmiddels weet ik nu wel dat ligfietsen cool is, dat een zenerdiode warm
wordt, dat je je fiets na een bui zelfs kunt drogen (sic!), dat men op de
terrasjes opkijkt en dat je rug tamelijk nat wordt.=20
Maar hoe fietst een ligfiets met Karrimor fietstassen (4 stuks) vol
huishoudelijke boodschappen? Kan ik er 25 kilo
=E9=E9npersoons-kampeervakantie-bagage op kwijt zoals op mijn good-old-GI=
ANT?
Zo ja, hoe lekker rijdt het als je dagen achter elkaar 200 km wil fietsen=
?
Hoe fietst het met 25 kilo een franse berg op? Kun je "alles" doen met
al=E9=E9n een ligfiets? Ervaringen graag, ervaringen.... =20

Bedankt alvast.

Cyril

Cyril Aussems - Koeweide 17 - 6181 NX Elsloo LB
tel: 046-4337437
e-mail to : cyrilaus at worldonline.nl