Roest

Mijn Flevobike was na vier jaar gebruik aardig aan het roesten geslagen.
Verf bladderde af, waardoor het al gauw geen gezicht meer was. Bij aanschaf
van mijn Flevo Racer vroeg ik natuurlijk eerst of dit niet opnieuw zou
gebeuren. Bij de Liggende Hollander kreeg ik te horen dat er een nieuw
procede was voor het lakken, dus ik zou er niet zo snel last van krijgen. En
nu na een jaar blijkt er zich roest te ontwikkelen aan de binnenkant van het
buizenframe bij het scharnier (middenpunt van de fiets). Ik kwam daar achter
toen er plotseling een straaltje roestwater uit liep, toen ik de fiets
schuin hield.
Wie heeft dezelfde ervaring?

Erno
http://www.iaehv.nl/users/erno/
leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel (Van Kooten en De Bie)