Re: Roest

At 19:40 10-10-1996 +0200, you wrote:
>Mijn Flevobike was na vier jaar gebruik aardig aan het roesten geslagen.
>Verf bladderde af, waardoor het al gauw geen gezicht meer was. Bij aanschaf
>van mijn Flevo Racer vroeg ik natuurlijk eerst of dit niet opnieuw zou
>gebeuren. Bij de Liggende Hollander kreeg ik te horen dat er een nieuw
>procede was voor het lakken, dus ik zou er niet zo snel last van krijgen. En
>nu na een jaar blijkt er zich roest te ontwikkelen aan de binnenkant van het
>buizenframe bij het scharnier (middenpunt van de fiets). Ik kwam daar achter
> [...]
Ik heb eens met iemand van FlevoBike over dit probleem gesproken.
Er zijn twee mogelijkheden: -je doet niets, dan duurt het zo ongeveer tot de
tweede helft van de volgende eeuw voordat het 1,6mm dikke staal van de
Flevobike is doorgeroest!!! -je kunt ook een spuitbusje tectiel kopen bij de
autoshop, hieraan maak je een stuk slang, die stop je in het frame,
pssssssssst, en het frame is van binnen perfect beschermd tegen roest!

Marcel
M.Bruijns at STUDENT.KUN.NL

------Mieke

M.Bruijns at STUDENT.KUN.NL