Re: Lekke banden.

besien at kpns.q8.nl wrote:

> Hallo,
>
> Ik heb de afgelopen 4 dagen op mijn ligfiets (een optima condor) maar
> liefst 4 keer de voorband lek gereden.
>
> Heb ik gewoon pech, of doe ik werkelijk iets fout?
>
> Op de fiets zitten Tioga city slickers, en op aanraden van de verkoper
> heb ik die opgepompt tot zo'n 7 bar.
>
> vr.gr.
> Krist
>
> --
> Krist van Besien                                             besien at q8.nl
> Service & information administrator   systems department
> [...]

Best Krist,

Ik heb zelf als achterband op m'n lage racer ook een Tioga Cityslicker. Optima beweerde
dat deze banden zo ongeveer niet slijten en daarin hebben ze volledig gelijk gekregen.
Ze zijn echt ongehoord goed. De band knetterhard oppompen is prima. 7 bar kan dus best.

Ik neem aan dat je na het plakken wel je buitenband binnenstebuiten keert om de
veroorzaker van het lek te kunnen opsporen. Scherpe dingetjes in je buitenband
kunnen zich vaak erg goed verstoppen. Mocht je echt niets kunnen vinden, dan kan de
oorzaak ook liggen in de velg. Een scheef zittend velglint of een verdwaald braampje kan
een hoop leed veroorzaken.

Mocht dit allemaal niet de oorzaak zijn dan is het misschien gewoon toeval. Mijn
ervaring is dat een lekke band nooit alleen komt. Eerder in groepjes van vier ofzo.

Succes,

Danny Siepman (d.siepman at pi.net)