hoe /cool/ etc.

Hein Reinders schrijft:
>Robert van Weperen brengt een belangwekkend onderwerp naar voren.
>De ligfiets heeft een uitvinders/pioniers/techneut/fanatiekeling-imago. Daar
>is niets mis mee, als de ligfiets bedoeld zou zijn voor uitvinders,
>techneuten en human power pioniers.

Nee, daar is niets mis mee. Maar N.B.: de auto, het vliegtuig, jazelfs de
velocipede was een volstrekte uitvinders/pioniers/techneut/fanatiekelingen -
aangelegenheid. Je vergeet daarbij de Waaghalzen te noemen. In those days
liet men tenslotte bij bosjes het leven om iets 'van de grond te krijgen'.
Hiermee typeert Hein Reinders exact de fase waarin de ligfiets zich bevindt:
Het is nog een volstrekte early-adapters aangelegenheid, de massa moet nog
komen. (Ja, ik hoor sommigen al verzuchten: laat de massa van mijn
exclusieve speeltje afblijven. Hoe moet ik straks opvallen, als iedereen op
een ligfiets rijdt? Sorry, maar IK stel me op het standpunt: zo'n ligfiets
is zO plezierig, dat moet iedereen weten.)

HR>De vraag is of er iemand naar een verspreiding, vulgarisering van het
>ligfietsgebruik streeft. Noch de huidige fabrikanten, noch de huidige
>berijders lijken daar op uit.

Nee, de meeste berijders houden deze sensatie natuurlijk het liefst voor
zichzelf. Met uitzondering van Johan Vrielinck, Twigt Ligfietsen, Batavus en
mijzelf, Maar wat mij betreft kijken er ook eens een paar jongens en meisjes
van de Academie voor Vormgeving in Eindhoven evenals De Rietveld naar.
Wedden dat zo'n fiets nog /cooler/ wordt.

>Greenmachine, Flevobike,Basic, 'alleweder',' alledag'.
De naamgeving, daar zou ik persoonlijk nog wel wat creativiteit tegen aan
willen gooien. Het zal heus goed bedoeld zijn; maar die namen hebben gewoon
geen smoel. In het buitenland al helemaal niet.
Als ik vrijwel zonder te trappen met een bloedsnelheid bij ons over de
grachies knetter en helemaal uit m'n dak lig te gaan, terwijl de rest van de
hoofdstad wacht totdat z'n wielklem wordt verwijderd, verdriet het mij bij
herhaling dat er BASIC op het frame staat, in sierlijke letters weliswaar.En
niet iets als JetBike op mijn mobiel staat geschreven. (Of bijvoorbeeld
'Comort Commuter' , want om grote groepen boven de 25 jr. aan te spreken is
het me dunkt slimmer het comfort dan de snelheid te communiceren. Dat is het
sterke van Batavus, die voor Relaxx koos.)

Maar goed, alle mooie dingen hebben tijd nodig .....

Ik kan wachten, maar ik wil wel dat er vOOr 2000 stereo uit m'n stoeltje
komt en m'n fietsbel op internet is aangesloten.
(Nee, dit is geen bluf, ik verwed er m'n /full suspension/ ProFlex onder.)

Robert van Weperen