Ligfiets en rugklachten?

Hallo,

Een collega van mij overweegt om te gaan pendelen met een ligfiets (we
hebben tegenwoordig een streng parkeerbeleid. Het werkt! :) )
Ik heb hem uiteraard enthousiast geholpen aan informatie, maar in de
Ligfiets FAQ (http://www.xs4all.nl/~marcz/FIETS/fietsfaq.9.html) kwam hij
een verontrustend berichtje tegen dat ligfietsen soms rugklachten kan
veroorzaken. Daar hij voorzichtig moet zijn op dat terrein dreigt hij nu
dus er van af te zien.

Wie heeft een mening over de kwestie ligfietsen vs. rugklachten? Ik wil
graag zoveel mogelijk ontkennende berichtjes kunnen doorsturen, maar ja,
als hem echt iets kan overkomen, meld dit dan ook maar.

Groeten,
Arjen

e-mail: ahaayman at pi.net                                             ergo
s-mail: Gelselaar 20, 7414 BX  Deventer; The Netherlands         bicyclo
Phone (+31) 570-641938                                                 o