Re: een ligfiets als enige vervoermiddel... lukt dat?

----------
> From: cyrilaus at worldonline.nl
> To: Ligfietsen <nlhpv-mail at ffshq.iaehv.nl>
> Subject: een ligfiets als enige vervoermiddel... lukt dat?
> Date: dinsdag 8 oktober 1996 9:54
>

> Totdat...een of ander schaamteloos sujet me twee weken geleden mijn
> superdeluxe fiets heeft gestolen.
Wat een eikel.
> Waardoor ik ineens ervaar wat de beperkingen zijn zonder goede fiets.
>Waardoor ik ineens voor de moeilijke keuze sta: Weer een
> "Bukfiets-Expedition" of nu dan toch maar de stap wagen naar de Optima
> Condor, de Challenge Wizzard of de Sinner 2026?
Er zijn vele soorten, het is maar wat je wilt als het maar 'ligt"

Zelf rijdt ik een flevo basic, niet echt diep liggend maar wel zeer handig.
om b.v. als eerste snel sturend weg te komen bij het stoplicht in de
binnenstad. Het is mijn keuze die de jouwe niet hoeft te zijn, ik doe er
"alles" op. Niet in het bezit van een ander voertuig. Boodschappen doen
gaat prima, kratje bier achterop en tassen er naast, als je wilt kan je
tijdens het fietsen het eerste flesje er zelf uithalen. Je hoort het
rammelen van de flessen wel beter.
Fietstassen, twee op de bagagedrager en twee onder het stoeltje, dat zijn
er ook vier. Ben er mee op vakantie geweest in Frankrijk Belgie, Luxemburg
en Duitsland. Het beviel mij beter als een bukfiets. Bagage geen probleem
eerder stabieler. Bergen op is even wennen, je kan niet op de pedalen gaan
"staan'. Eerder terug schakelen en zorgen, dat ie blijft draaien. De
afdalingen gaan sneller.
In het laatste deel van de vraag, gaat het erover of iedere dag 200 km ook
wil. Ik zou het niet weten, ik ben nog al snel afgeleid onder weg, zie ik
een terrasje even stoppen, leuk vergezicht even stoppen. Mooi plaatsje even
stoppen. Dagen achtereen in deze stijl vond ik prettig, ontspannen, en geen
zere .......Dat was op de bukfiets vaak wel het geval.

groeten peter

 midden op de rijbaan fietsend,
       zien automobilisten je sneller
       mis je de opengeworpen portieren