Re: een ligfiets als enige vervoermiddel... lukt dat?

Cyril schreef:

>Maar hoe fietst een ligfiets met Karrimor fietstassen (4 stuks) vol
>huishoudelijke boodschappen?
Ik kan veel boodschappen kwijt. Een opvouwbare krat achterop, eventueel
fietstassen en zelfs een klein kratje bier op mijn schouder, het kan.

>Kan ik er 25 kilo
>=E9=E9npersoons-kampeervakantie-bagage op kwijt zoals op mijn good-old-GI=
>ANT?
Het kan. Ik ben met mijn Flevobike en 25 kilogram bagage naar Zwitserland
gefietst. 25 kilo is eigenlijk wel teveel voor een fietsvakantie, maar dat
is een ander verhaal.

>Zo ja, hoe lekker rijdt het als je dagen achter elkaar 200 km wil fietsen=
>?
Goed eten en rusten, dan kun je veel. Na een barre tocht van 208 km
(Munster- Oirschot) werd ik de volgende dag wakker zonder een centje pijn.
Was geen probleem.

>Hoe fietst het met 25 kilo een franse berg op? Kun je "alles" doen met
>al=E9=E9n een ligfiets? Ervaringen graag, ervaringen.... =20
Bergop hangt veel af van het type ligfiets. Ik heb slechte ervaring met
voorvering van de Flevobike. Een licht verzet kan veel goed doen. Verder heb
ik veel tegenstrijdige verhalen gehoord: klimmen gaat heel moeilijk/heel
gemakkelijk ... misschien moet je toch nog eens wat langer huren en de
Limburgse bergen proberen ...

Ideaal is: voor iedere functie een aparte fiets.
Compromis is: de juiste ligfiets voor bijna alle functies.

Voor mij biedt de Flevo Racer:
- snelheid in woon-werkverkeer
- bagageruimte en comfort voor vakantie
- wendbaarheid en bagageruimte voor boodschappen
- een mooi ontwerp omdat dat ook leuk is

Erno
erno at dse.nl
http://www.dse.nl/bewoners/erno/

"I'm not like everybody else"