RE: Ligfiets en rugklachten?

Om een duit in het zakje te doen: ik denk dat dat sterk afhankelijk is van het
soort rugklachten: vraag je dokter! Enerzijds kan een te grote verticale
belasting vervelend werken, anderzijds is er op een ligfiets veel meer steun
voor de rug, vooropgesteld dat er een goede pasvorm van het zitje is: en niemand
vraagt van je om op een ligfiets het onderste uit de rug te trappen om maar zo
snel mogelijk te zijn.
Zelf heb ik nekklachten: een soort arthrose bij C6/C7/C8 waardoor de zenuwen
naar mijn armen en handen snel bekneld raken en een doof gevoel resulteert:
racefietsen zijn uit den boze, een bukfiets geeft ook al klachten, alleen op een
ligfiets heb ik nergens last van! Dus een SINNER aangeschaft op mediese
indicatie, zullen we maar zeggen.

Succes met de voorlichting!

o             >>The real one looks better <<
\\_/\_,       >>and faster...<<
(*)  (*)       xx Herman M. Kostelijk           xx
               xx at 17:38  on 27-10-96   xx
               xx from Esbeek - NL -            xx
               xx using E-mail Assist for CSNav xx