Re: Voorrang

	            DE  DIGITALE  STAD

Op Thu, 31 Oct 1996 C.A.Teuben at rc.RUG.NL schreef:

> Ik las kortgeleden dat snelverkeer binnenkort voorrang moet verlenen aan
> fietsers die van rechts komen.
>
> Wanneer gaat dit ook al weer in?
>
> PS. En zijn die ziekenhuizen hier al op voorbereid?

De ziekenhuizen wel, maar de duizenden kruispunten die volgens Jorritsma
daarvoor moeten worden aangepast voorlopig nog niet. Het
schijnt heel moeilijk te zijn om gewoon af te spreken dat we het
onderscheid tussen snel en langzaam verkeer per 1 januari 1997 opheffen.
En dan hoeven we niet eens op de rest van europa te wachten, want daar is
zo'n onzinnige tweedeling onbekend.

Trouwens: in de stad ben ik al sneller dan het zogenaamde snelverkeer.