Re: Voorrang

On Nov 2,  3:57pm, kpbnl!C.A.Teuben at rc.RUG.NL wrote:
> Subject: Re: Voorrang

> In de stad (Groningen voor mij) hebben ze al jaren een beleid dat de
auto
> d'r uit moet. En dat lukt ze ook. Als je met de auto de stad in bent
dan
> wordt je middels een 'circulatieplan' door alle straatjes heen geleid
waar
> je niet wilt wezen. In een enkel geval moet je twee kilometer
omrijden
> voordat je bij de winkel aan de overkant van de straat bent (met je
auto).
> [...]

Zelfs als de auto niet hoeft om te rijden is de fiets nog sneller. De
gemiddelde snelheid van auto's in de Europese binnensteden is echt niet
hoger dan zo'n 15 km per uur.

vr.gr.
Krist

Krist van Besien                                             besien at q8.nl
Service & information administrator   systems department
Kuwait Petroleum Benelux bv.                                 Rotterdam NL