Re: Relaxx: gewoon doorfietsen

Robert schreef:.
>De
> houding 'laat ze maar kletsen' maakt van de ligfietser een zonderling,
> waardoor voor
> gewone/nette/modale zielen de overstap naar een ligfiets nOg groter wordt.
> En met als premisse dat hoe meer ligfietsen/hoe beter de wereld, is 'gewoon
> doorfietsen' niet de juiste aanpak.

Waarom toch steeds dat zieltjes winnen? De bedoeling is om meer
mensen op de fiets te krijgen, wat voor fiets maakt mij niet uit. Het
gaat dus niet om het bekeren van bukfietsers tot ligfietsers, maar om
het bekeren van automobilisten tot fietsers.
Niet iedereen is even enthousiast voor ligfietsen. Mijn eigen
vriendin is nota bene weer terug gestapt op de bukfiets. Dat bevalt
haar beter, zowel voor stadsverkeer (Den Haag) als voor vakanties in
warme landen.
Ik wil overgens hiermee de Relaxx-test niet goedpraten, als hij echt
zo slecht is als hier verteld wordt tenminste, ik heb hem niet
gelezen.

Moto: een ligfiets is ook maar een fiets (maar wel een hele leuke
VOLGENS MIJ )
                  Merijn Wijnen
                  m.wijnen at ind.tno.nl

Job location:                       Private adress:
Oostsingel 209                      A. Petersweg 15
PB 5073                             2552 JZ The Hague
2600 GB Delft                       Tel: +70-3910367
Tel: +15-2608891
Fax: +15-2608846
                  The Netherlands