Re: Relaxx: gewoon doorfietsen

C.A.Teuben at rc.RUG.NL wrote:

> Zien fietsen doet fietsen. De beste reclame voor de ligfiets zijn de
> ligfietsers in actie. Mensen zien ons relaxxt liggen en schijnbaar
> moeiteloos andere (buk)fietsers voorbijrijden. De 'avonturiers' onder de
> kijkers krijgen de kriebels en willen zelf eigenlijk ook wel eens proberen
> hoe dat nou fietst. Enkel de prijs van de ligfiets houdt een sneeuwbal-
> effect tegen.
>
> De Relaxx is enkel verschenen omdat Batavus denkt dat er een markt voor
> is. Dit betekent dat het idee van ligfietsen geaccepteerd raakt. En als
> [...]

Maar ooit was ook ik een bukfietser en ik moet zeggen dat ieder negatief bericht over de
ligfiets in het algemeen mij weer deed besluiten tot uitstel van het aanschaffen van een
ligger. Ik kan me voorstellen dat iemand die misschien een ligfiets zou willen
aanschaffen, definitief afziet van de koop na het lezen van zo'n domme test in de
Consumentengids. Vergeet niet dat de Consumentengids wordt gezien als een betrouwbaar en
onafhankelijk medium en bovendien wordt het blad door velen gelezen. Als de
Consumentengids zegt dat de Relaxx prut is, dan is dat ook zo. Ziedaar de macht van een
gevestigd medium.
Ik acht het bewuste artikel dan ook zeer schadelijk voor het imago van de ligfiets.
Reken maar dat ze bij Batavus niet blij zijn nu. Een goede test in de Consumantengids is
zeer belangrijk voor het betrokken bedrijf.

Danny Siepman
d.siepman at pi.net