Re: stuurgedrag ligfietsen

gooden at nlr.nl wrote:

> Ik vraag mij af hoe het gesteld is met het stuurgedrag van
> ligfietsen. Kun je makkelijk met losse handen rijden?

Ja, uitstekend (ik heb Flevo bike en trike)

> Zijn snelle uitwijkmanoeuvres mogelijk? Ja, vind ik wel. Maar het moet niet al te glad zijn (zoals laatst dus...)

> Kom je goed door een S-bocht?

Stuur gewoon plat leggen, niet te hard rijden.

> Verder is mijn ervaring dat het
> bij de flevobike absoluut noodzakelijk is dat beide voeten
> op de pedalen staan. Anders kom je snel in een onstabiele
> situatie. Als ik met een voet van het pedaal afschiet,
> resulteert dat meestal in een bloedstollende (en dus potentieel
> gevaarlijke) slingerbeweging
> Belangrijke tip (is reeds eerder hier besproken): Meem clipless pedalen of toeclips!
Dan rij je een STUK prettiger.

Groeten,
Arjen

Arjen Haayman                                                     cogito
e-mail: ahaayman at pi.net                                             ergo
s-mail: Gelselaar 20, 7414 BX  Deventer; The Netherlands         bicyclo
Phone (+31) 570-641938                                                 o