Re: Zelfverdediging op de ligfiets

d.siepman at pi.net wrote:

[knip]

> Wat betreft assertief fietsen: Ik rij vaak enorm dom en oenig. Tenminste, ik doe alsof
> ik dom en oenig ben. Als er weer eens een BMW komt aanrazen, ga ik vreselijk slingeren
> en doe ik of ik voor het eerst op een ligfiets zit. Of ik rij juist enorm strak en maak
> een plotselinge 'stuurfout'. Zeker op een lage racer kun je zeer vreemde bewegingen
> maken die er altijd voor zorgen dat je ruim wordt ingehaald. Altijd voorzichtig handelen
> natuurlijk.

[knip]

> Danny Siepman
> d.siepman at pi.net

Door je zo'n rijstijl aan te meten met als enig doel ruim te worden
ingehaald, geef je echter het imago van de ligfietser een flinke duw in
de richting van 'die halfgare idioten met die achterlijke fietsen'. Men
denkt nog sneller : 'Zie je wel, die dingen zijn een gevaar op de weg'.
Of we daar nu zo blij van moeten worden. Zo worden we de paria's van het
verkeer (op een gedeelde eerste plaats met al die opgevoerde
snorbrommertjes).

groeten,

--
Bart Dirkson