Re: Wielmaat ...

p.j.j.mijland at kub.nl wrote:

> Hallo,
>
> Ik ben het schemaatje kwijt bij mijn fietscomputer. Weet iemand welke
> wielmaat ik moet instellen voor mijn Flevobike Racer (28" wielen)?

Men neme een krijtje en een stuk glad wegdek. Zet streep op wegdek. Zet wiel op streep,
waarbij ventiel precies op streep staat. Ga op fiets zitten en rij rustig rechtuit. Laat
hierbij wiel bv vier maal volledig ronddraaien, totdat ventiel weer precies beneden is.
Zet hier weer een streep. Meet afstand tussen strepen en deel dit door vier =
wielomtrek. Voer in computertje.

Danny Siepman
d.siepman at pi.net