re: verlichting

Marcel Wijkstra schreef:

>Jaren op *dezelfde* penlites?

Nou nee, hou het maar op 1 jaar per 2 AAA penlites en reken dan
even uit hoeveel uur ik in het donker/schemer fiets (drie LEDjes,
niet waarneembaar knipperend).

>Dat is waar, al is dubbele bedrading (dus geen gebruik makend van het
>frame als massa) ook al een hele stap in de goede richting.
>Nu alleen nog een geschikte led-verlichting voor aan de voorkant, en
>we kunnen volstaan met een mini-dynamootje waardoor eindelijk al
>die batterijen weer overbodig worden.

Wat is het doel van verlichting?

1. gezien worden, dan lijkt me dat voor gebieden met voldoende
straatverlichting LED verlichting voor op de fiets wel werkt.

2. zelf zien waar je rijdt, in mijn contreien een stuk relevanter
vandaar dat ik momenteel zeer blij ben met een halogeenbundel die
15 meter voor me uit schijnt. Kun je bij wijze van spreken zo af
en toe ook nog eens een konijn lichtbakken en vanaf de fiets in
z'n kladden grijpen in plaats van over zo'n beest onderuit te gaan.

Groetjes, Jaap van Bergeijk.

Jaap.vanBergeijk at user.aenf.wau.nl