Re: Assertief fietsen

Danny Siepman schreef:

> Ik weet het niet hoor. De persoon in de auto zal echt niet denken: 'Oei, wat
> dom van mij, daar benadeel ik die arme fietser zowaar op botte wijze' Hij
> (zij) zal vermoedelijk meer denken in termen van: 'HOE DURFT DIE ASO OP ZE
> KLOTEFIETS MIJN AUTO ZELF MAAR AAN TE RAKE, !! at &*# at #&!!.'
>
> Ik ken wel mensen die achtervolgd zijn nadat ze een auto een dreun hadden gegeven.

Die ken ik ook: ikzelf namelijk :-) Was eigenlijk best eng, als je achtervolgd
wordt door een auto. Hij sneed mij af, zodat ik in de berm moest stoppen, greep
me bij mijn strot (althans, mijn kleding ter plekke), en deed erg dreigend.
Terwijl ik alleen maar (zachtjes) op het dak had geklopt, om hem te duiden,
dat toeteren bij het wegrijden om 9 uur 's avonds ECHT niet nodig is.

> In ieder geval vraag ik me steeds maar weer af of je echt iets positiefs bereikt
> met het benaderen van automobilisten op wat voor wijze dan ook. Indien niet,
> dan laat ik iedere verdere actie achterwege.

Lijkt me niet onverstandig, gezien mijn ervaring hierboven. Meestal laat ik het
zelf bij een zeer boze blik, maar die zal ten eerste wel niet gezien worden, en
ten tweede niets helpen.

O ja, dit is mijn eerste posting hier; Erno had gevraagd of ik lid wilde
worden van deze lijst, ook al omdat mijn naam ergens op de IHPVA pagina's
staat, in verband met Flevobike plaatjes die ik eens geupload heb.
Daarom een (zeer) korte introductie:

Ik ben sinds 1994 "aan de ligfiets", eerst proefritjes gemaakt op een
M5, Challenge Wing en (nog een waarvan ik de naam vergeten ben), en op
de Flevotrike. De trike won het wat comfort betreft dik, en die wilde ik
dus hebben. Nieuw was me te duur, dus op zoek naar een gebruikte. Die heb
ik gevonden, en ik was een blij mens. Na anderhalf jaar of zo zag ik een
FlevoBike (tweedehands weer) te koop, en omdat ik toch eens over wilde
stappen op de tweewiel-versie, heb ik die erbij gekocht. Om een half
jaar later de Trike weer te verkopen, want daar reed ik vrijwel niet
meer op, en zoveel stallingsruimte hadden we nou ook weer niet.
Vrij snel was ik aktief op de hpv-mailinglist (nu niet meer), en heb
toen plaatjes opgestuurd naar de (toen in aanbouw zijnde) IHPVA WWW
server.
Helaas heb ik de laatste tijd bijna geen gelegenheid meer op de Bike te
fietsen; ik breng 's ochtends de kinderen naar school (1 achterop,
2 fietsen ernaast), en dat gaat niet handig op de Flevo: de snelheid
die voor mij prettig is, kunnen de kinderen niet bijhouden! Van
school naar werk is slechts 3 km, dus eigenlijk is het ook nauwelijks
de moeite. 's Avonds ook geen tijd: naast mijn werk bij het RIVM heb
ik ook een eigen bedrijfje (zie signature), en dat vreet ook tijd!
Maar het gaat me teveel aan het hart om de flevo maar gewoon te verkopen...

Laatst nog erg veel lol gehad tijdens een proefrit in de Alleweder,
bij de Liggende Hollander. Echt een aanrader om eens te doen! Maar wel
reserveren.

Groetjes,
--
   |\\
   |//   Fokke de Boer         0       Hobbies: Human Powered Vehicles
   /                         _|\_/\_            Music (making/composing)
 ( ( \\   EMAIL  Fokke.de.Boer at rivm.nl (preferred)
  \| //   EMAIL  Fokke at soundnet.demon.nl    WWW: http://www.soundnet.demon.nl
   |      SNAIL  RIVM, dep. CIM, PO Box 1, 3720 BA Bilthoven, The Netherlands
 \\/      PHONE  (..31) 30 274 3530                   FAX  (..31) 30 274 4427
       We're on a mission from Guy:      http://www.evangelist.macaddict.com/