Re: NLHPV Digest V01 #169

Dag Marcel!  Ik zag in je e-mail aan nlhpv dat je toevoegde:

> Marcel (die dit bedacht een week voordat Frank over Thijs begon).

Het gekke is, dat mijn broer Thijs heet, en dat ik al een tijdje met
dit idee van beugels, enz. rondliep toen broer Thijs op 25 November
hier opdaagde (hij woont in Namibie).

Omdat wij beiden fietsers zijn, liet ik hem die fotos van de Thijs
roeifiets zien.  Juist toen, snapte ik dat ook de roeifiets een
freewheel moet gebruiken, net als in mijn eigen ontwerp.  Toen ik
dit inzag, kreeg ik opnieuw inspiratie om mijn idee in werkelijheid
te brengen.  Dit had ik namelijk laten vallen, denkende dat het geen
praktiese oplossing was.  Als gevolg van deze diskussie op nlhpv,
alsook een positieve reaktie van broer Thijs, ben ik aan een prototype
begonnen.  Het lijkt wel te doen.  Die beugels zijn wel een probleem,
en de idee van een staaf (= treadle in 't Engels) lost dat op.  Maar
tog wil ik het zonder staaf proberen op te lossen omdat het zo'n
minimaal eenvoudig idee lijkt...

Groeten,

Frank Bokhorst

email:  bokkie at psipsy.uct.ac.za
tel:    021 650-3708
fax:    021 689-7572
post:   Psychology Dept.,  University of Cape Town
        Rondebosch 7700,   South Africa