re: Verlichting

At 12:08 13/12/96 +0100, you wrote:

>Prima, maar die dynamo heb ik nog niet gevonden. Zeker wanneer je de
>kruissnelheid van 30 km/u van een ligfiets, uitgerust met 22-622 bandjes,
>in acht neemt kost dit zowel meer bandjes als dynamo's die stuk gaan
>in plaats van een accu die jaren mee gaat.
>
>Jaap.vanBergeijk at user.aenf.wau.nl

Probeer eens een velgdynamo. Die veroorzaakt geen slijtage van de band. Op
mijn fiets heb ik er een en die laat zich niet kisten door regen en modder
(met een alu velg). Het is wel zo dat ik niet dagelijks of zelfs maar
wekelijks in het donker in de regen rij, dus over de duurzaamheid weet ik
niet veel te vertellen.
Het merk van de mijne is Sanyo. Waar je hem kan krijgen weet ik niet.

Jan Muller
jan.muller at glo.be